Cyberpunk 2020 2092 (Mars)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Cyberpunk 2020 2092 (Mars)

Szerepjáték a sötét jövőben. Felhőkarcoló-erődjeikből multinacionális cégek irányítják a világot, akaratuknak kibernetizált zsoldosok hada szerez érvényt. A lepusztult városi vadon utcáin Booster-bandák gyilkolnak és fosztogatnak.
 
KezdőlapPortalGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

 

 A játék (segítség kezdőknek)

Go down 
SzerzőÜzenet
Jose Vasquez Vergara
Admin
Jose Vasquez Vergara


Hozzászólások száma : 210
Join date : 2010. Jan. 20.

A játék (segítség kezdőknek) Empty
TémanyitásTárgy: A játék (segítség kezdőknek)   A játék (segítség kezdőknek) EmptyKedd 26 Jan. 2010, 2:14 pm

Üdvözlünk a Sötét Jövőben

A Fórum egy Szerepjáték platform amin két létező szerepjáték világát gyúrtuk össze.

Cyberpunk 2020

A játék (segítség kezdőknek) Cyberp12

Armageddon 2092-Mars
A játék (segítség kezdőknek) Armage10


A fórum alapvetően a Cyberpunk 2020 játék szabályait használja. Nem ismered a szabályokat, nincsen alapkönyved ne csüggedj írj Privát Üzenetet valamelyik Adminisztrátornak vagy Csaposnak (Mesélők) és segít a problémáidon.

A fórumon két féle játék fog futni.

A SZABADJÁTÉKOK, amikben egymás között alakítjátok a történetet és csak néha vagy soha nem kéretek mesélői jelenlétet. Természetesen a vitás helyzetekben mindig az Adminisztrátorok és a Csaposok döntenek és döntésüket tiszteletben kell tartsd, természetesen indokolni fogják döntésüket.

A ZÁRT (MESÉLŐS) JÁTÉKOK, ezek meghirdetett kalandok lesznek amit egy vagy több Mesélő fog levezényelni, ilyenkor az összes Nem Játékos Karaktert (NJK) ők irányítják és a történésekről valamint a titeket körülvevő helyszínekről is ők adnak teljes körű leírást. Egy Zárt Játékhoz csak az azt irányító Mesélő jóváhagyásával csatlakozhatsz.

FONTOS a játék megkezdéséhez meg kell alkosd a Karaktered, bővebb információt a Karakteralkotás topicban fogsz találni.

Egy kis gyorstalpaló RPG-ből:

A szerepjáték
A szerepjáték (angolul role-playing game; RPG) egy olyan társasjáték, amelyben a játékosok verbális úton alakítanak (a fórumon értelemszerűen írásban) egy közösen elképzelt fantáziavilágot, ahol a játék menete sokban emlékeztet egy közösen kitalált könyv vagy film cselekményére. A játékosok ennek az elképzelt világnak egy-egy kitalált szereplőjét, a karaktereket személyesítik meg. A történet alapötletét a mesélő határozza meg, aki a szabályok alapján a játékosok nézeteltéréseit is elbírálja. A mesélő nem egy karakterrel rendelkezik, hanem a játékot és a mellékszereplőket mozgatja és a karakterek számára motivációt, bonyodalmat biztosít. Ezt a játékosok a karakterek ismereteit felhasználva igyekeznek megoldani.


Játéktechnika, szabályok

A szabályok a karaktereket, azok lelki, mentális és fizikai tulajdonságait, a világot, a karakterek és a világ kölcsönhatását modellezik. A karakterek és a világ számszerű megjelenítését statisztikák segítik, amelyek összehasonlítása szabályozza a kölcsönhatások kimenetelét, ahol a véletlent gyakran a kockadobások jelenítik meg.[2]
Így például szokás számokban kifejezni a karakterek testi erejét, intelligenciáját, mágikus energiáját, bátorságát, harci képzettségét és egyéb meghatározó tulajdonságait. Ezeknek a jellemzőknek a számszerűsítése, illetve a dobókockáknak a lefektetett szabályok szerinti alkalmazása, lehetőséget teremt a mesélőnek a szituációk elbírálására. Adott jelenetben például könnyen meghatározható, a karakternek milyen értéket kell dobnia a kockával ahhoz, hogy sikeresen hajtson végre egy kívánt cselekedetet, legyen az akár egy másik szereplő bizalmának elnyerése vagy egy meredek fal megmászása.


A szabályrendszerek típusai

Alapvetően két törekvés figyelhető meg a szerepjáték rendszerekben: egyik az egyszerűségre, másik a valóságszerűségre való törekvés. A szabályok nagyban meghatározzák a játékok hangulatát. Egyes játékok nagyon részletes, valósághűségre törekvő szabályrendszerrel rendelkeznek, ilyen például a Középfölde Szerepjáték, míg mások inkább az egyszerűbb, könnyen kezelhető rendszert részesítik előnyben. Ezekben szabadabb teret kapnak a hangulati elemek és a mesélő.
Minden szerepjátékhoz tartozik egy szabályrendszer, amely útmutatást ad a játéktechnikai részek levezetéséhez. A szabályrendszerek kidolgozottságukat tekintve nagyon eltérőek lehetnek, mint azt már írtuk. Egyik legfontosabb szabályként szokta szinte mindegyik említeni, hogy egyik szabály sem áthághatatlan. A játék lényege a szórakozás, ezért bármelyik szabály - a mesélő belátása szerint - mellőzhető, átírható. A szabályrendszerek alapvetően a következő csoportokba sorolhatóak:

  • Egyedi rendszer: Az adott játék saját világképpel rendelkezik, az általa használt szabályrendszer következetesen ehhez van igazítva. Ez a legáltalánosabb gyakorlat. Ebből kifolyólag más-más szerepjátékok legtöbbször más-más rendszert használnak. A szabályok bemutatása azonban rendszerint hasonló tematikus módon történik. Ez megkönnyíti a játékosok eligazodását a különböző szerepjátékokban. A cyberpunk világban játszódó Cyberpunk 2020 szerepjáték is ilyen egyedi rendszert használ.


  • Független rendszer: Gyakorlatban ezek világ független rendszerek, amit a játékosok az általuk használt világhoz alakíthatnak, bővíthetnek saját komponenseikkel. A legtöbb ilyen rendszer egy általános világra készül, ami csak a „fizikai” törvényeket definiálja. A rendszer teljes szabadságot biztosít az egyedülálló játékkörnyezet kiválasztására (fantasy, napjaink, sci-fi), ahol a szabályok kis módosítással más környezetben is jól alkalmazhatók. Ide tartozik például a Rolemaster vagy Spacemaster, illetve a Generic Universal RolePlaying System (GURPS).


  • Rendszercsalád: Bizonyos szerepjátékok ugyanabban a világban játszódnak, de különböző aspektusát mutatják be. Jellemzően ezeket a játékokat ugyanaz a kiadó is publikálja. Habár ezek más-más játékok, a világ azonossága és a szabályrendszer nagyfokú megegyezése biztosítja a játékterek közötti átjárhatóságot. Klasszikus példája a World of Darkness világa, ahol játszhatunk a Vampire: The Masquerade vagy a Werewolf: The Apocalypse játékokkal is. Az említett átjárhatóság miatt játéktechnikailag könnyen megvalósítható, hogy az egyik játékos egy vámpírt, a másik viszont egy vérfarkast alakítson a történetben.


Röviden ennyi további felmerülő kérdéseiddel fordulj a Staff-hoz.

Adios Jose Vasquez Vergara
Vissza az elejére Go down
https://cyberpunk.hungarianforum.net
 
A játék (segítség kezdőknek)
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Cyberpunk 2020 2092 (Mars) :: Felhasználói információk :: A Világ-
Ugrás: