Túl az eseményhorizonton
Freestyle sci-fi szerepjáték
"Az eseményhorizont az általános relativitáselméletben a téridő egy olyan határfelülete, amin túli események már nincsenek hatással a megfigyelőre. Az eseményhorizont mögött elinduló fénysugarak soha nem lépik át az eseményhorizontot. A megfigyelő oldaláról rajta áthaladók pedig nem tudnak visszatérni."
Forrás:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Esem%C3%A9nyhorizont (2010.02.21. 7:30 CET)
• Játék rendszere: Freestyle (egy nagyon minimális rendszerkedés bevezetésre kerülhet, csak az összehasonlíthatóság kedvéért).
Rendszerkedés: 9 tulajdonságú WoD, a karakterlapokat a mesélő készíti az előtörténetek függvényében.
• Játék kezdete: TBD – igényfelmérési periódus…
• Játék jellege: Szigorúan
történet-, hangulat- illetve
kommunikációorientált játék, a harc jellegű akciókat csak érintőlegesen és röviden tárgyaljuk, de még ha a dramaturgia kedvéért nagyobb hangsúlyt is kapnak akkor sem kockadobások ezrei által születnek meg a végkifejletek. Aki tehát igényli a kockadobások jelenlétét illetve az alapos és realisztikus rendszerkedést, ő semmi esetre se jelentkezzen, ez a játék nem neki szól.
• Játék világa: Klasszikus science fiction (idegen fajok, géntechnológia, fénysebesség körüli utazás űrhajókon, időcsavar stb.) némi dark feelinggel (klasszikus űrhorrorok mint Alien sorozat vagy olyan kattant filmek mint az Event Horizon), kiberpunkoskodással (androidok, mesterséges intelligenciák, testbe épített kütyük) megspékelve. Nem eredeti, de szórakoztató és gazdag. Eredeti tervem szerint valahol a Babylon 5 meg a Szárnyas Fejvadász közt félúton a Mass Effect világát vettem volna alapul, de végül inkább maradtam a punkosabban hardcore vonalnál, így az Alien – Screamers – Total Recall – Blade Runner – Freejack hangulati alapra helyezem a játékot.
• Karakterek: A XXI. század eleji Föld szülöttei, azaz jelenkorból induló nem teljesen hétköznapi figurák.
Karakter kritériumok: Kellőképpen elfogadó és stabil jellem ahhoz, hogy ne szenvedjen végleges mentális összeomlást, mikor szembesül mindazzal, ami a „játék világa” címszó alatt olvasható.
Kor 20 és 35 között (a játék kezdetének jelene a 2010-es év tavasza).
A karakter a föld szinte bármely országából származhat, feltételezve, hogy szalonképesnek minősül illetve a játékos ismeri az adott kultúrát annyira, hogy hitelesen elő tudja adni karakterén keresztül.
Pusztán funkcionális okokból kerülendő a vázolt világban hasznosnak tekinthető ismeretekkel nem rendelkező karakter (főállású földműves, megélhetési politikus, focista, menedzser kizárva), annál inkább jól használható a tudós, autóversenyző/katona/rendőr/vadászpilóta (lehetőleg az intellektuálisabb, valamit szellemi téren is villantani képes verzióban), diplomata, orvos, eszéből élő gengszter vagy filozófus vonal. Valami, aminek szellemiekben jelent valamit a változás, és ezt a játékban érvényre is tudja juttatni okos gondolatok formájában. Nem Buck Rogers-t vagy Flash Gordon-t keressük, hanem valami eredetibbet.
A karakter kicsike hős, kiemelkedő saját területén, szükségképpen gyorsan adaptálódik és mivel alighanem kénytelen lesz furcsa kalandokban életben maradni semmiképpen sem tutyimutyi (ami nem egyenlő a 6 danos harcművészeti fokozattal). Tehát nem kórosan elhízott, kemény dohányos, mozgás és futásképtelen roncs, de az nem baj, ha nem győz le egy élsportolót annak legerősebb számában.
Jelen helyzetben felejtsünk el mindent, ami a „természetfeletti” illetve „misztikus” jelzőkkel bármilyen kapcsolatban lehet. A karakterek hétköznapi, földhöz ragadt képeségekkel bírnak (ami nem jelenti azt, hogy később ne fedezhetnék fel esetleges rejtett tulajdonságaikat).
Ilyen vagy olyan, teljesen szabad módon, de a karakter előtörténetének részét kell, hogy képezze valamiféle ökológiai érzékenység, természet- illetve környezetvédelmi hajlandóság illetve az ezen kérdésekkel való behatóbb foglalkozás.
Előtörténet kirtériumok:Bátorított a minél részletesebb és hosszasabb előtörténet. Mivel egy „mezei”, majdnem hétköznapi embert kell kidolgozni, ezért nehéz lenne irányelveket adni. Mivel a család, a barátok, ismerősök és ellenségek „hátramaradnak”, ezen kérdésekre felesleges túlságosan nagy hangsúlyt fektetni, csak annyiban, hogy milyen módon befolyásolták a karakter életútját, illetve jellemének fejlődését. Sokkal fontosabb tehát, hogy mit látott/tapasztalt/tanult, milyen mélységben és milyen körülmények között, hogy hogyan alakult lelki fejlődése, hogyan érez, reagál bizonyos helyzetekben, milyen motivációi vannak, mik a fontosak számára és milyen messze hajlandó elmenni e célok eléréséért. A karakterek múltja annyiban fog kifejeződni, hogy milyen mértékben jelentkezik magában a karakterben, és mivel másuk nem is lesz csak a múltjuk, szerencsés, ha egy az alapos, de olvasmányos dolgozat. Az sem baj, ha néhány hangulatkeltő novella teszi élőbbé a karaktert.
• Játékos kritériumok: Határozott elvárás a 18+ életkor. Mivel ennek ellenőrzésére nincs módom, el kell fogadnom a töredelmes vallomásokat. A játék kifejezetten felnőtteknek szól. Nem az esetleges horrorisztikus vagy szexuális tartalom miatt (bár ez előfordulhat benne), hanem az azirányú elvárás miatt, hogy mind a játék alakulásának szervezésében, mind a pózok/posztok minőségében illetve az általános világkép összetettségében megüssünk egy alapvető színvonalat.
Fenntartom a jogot bármely jelentkező visszautasítására. Mivel ez nem lenne se túlságosan korrekt, se kimondottan funkcionális alapvető megismerést megelőzően ezért a játékba való belépést az előtörténet minőségéhez kötöm. Ugyanakkor, hogy ne kelljen feleslegesen dolgozni, rész illetve töredék előtörténetek is jöhetnek, melyekkel kapcsolatban visszajelzek, hogy érdemes-e folytatni vagy az addig olvasottak alapján szükségtelen több időt beleölni.