Cyberpunk 2020 2092 (Mars) Szerepjáték a sötét jövőben. Felhőkarcoló-erődjeikből multinacionális cégek irányítják a világot, akaratuknak kibernetizált zsoldosok hada szerez érvényt. A lepusztult városi vadon utcáin Booster-bandák gyilkolnak és fosztogatnak. |
|
| Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) | |
|
+3Cyber Zombie Prime Bullet Jose Vasquez Vergara 7 posters | |
Szerző | Üzenet |
---|
Jose Vasquez Vergara Admin
Hozzászólások száma : 210 Join date : 2010. Jan. 20.
| | | | Prime Bullet Zsaru
Hozzászólások száma : 71 Join date : 2010. Feb. 02. Age : 46 Tartózkodási hely : Beijing Karakterlap : Prime Bullet
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Szer. 03 Feb. 2010, 5:37 am | |
| Egy kérdés: „2092 Mars”; ez a szépreményű Armageddon játék koncepcióját viszi tovább integrálva a CP-ba? | |
| | | Cyber Zombie Csapos
Hozzászólások száma : 188 Join date : 2010. Jan. 20. Age : 48 Tartózkodási hely : Cyber Pokol kapujában Üzenőláda :
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Szer. 03 Feb. 2010, 11:25 am | |
| - Prime Bullet írta:
- Egy kérdés: „2092 Mars”; ez a szépreményű Armageddon játék koncepcióját viszi tovább integrálva a CP-ba?
Üdv
Most jelen pillanatban azt kell mondjam igen a 2092-Mars az 1995-ben Bíborhold által kiadott Armageddon 2092 Mars játékot kívánja a Cyberpunk 2020-hoz integrálni. Természetesen csak a "történelmet" vennénk át a ENVOY rendszert nem és még így is megváltoztattunk néhány évszámot és eseményt, hogy jobban illeszkedjen a cyberpunk kronológiájához.
Igen "tudjuk", hogy a Am 2092-Mars "történelme" nem áll a legerősebb lábakon ezért, ha bárkinek konstruktív és építő jellegű javaslata, ötlete, észrevétele van azt szívesen beépítjük a jelenlegi koncepcióba, elvégre egy játékról van szó amit azért készítettek, hogy mi jól érezzük magunkat.
Ha kiderül, hogy nincs igény a 2092-Mars-ra akkor még mindig át lehet térni a Maximum Metal Cyberpunk 3191-re. A Am 2092-Mars azért került a CP2020 mellé mert egyrészt hazai "alkotás" másrészt az Alapkönyvét még mindig lehet kapni kemény 347 Ft-ért míg a Cyberpunk 2020 Alapkönyvet már csak antikváriumban vagy licitálósan lehet használtan megszerezni. Jó lenne ha nem merülne teljesen a feledés mocsarába a Am 2092-Mars mert voltak benne jó ötletek.
Tiszteletem | |
| | | Vervun Vendég
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Pént. 19 Feb. 2010, 11:37 pm | |
| Üdvözletem! Korábban kötött társoldalságunk kapcsán kérném, hogy cseréljétek ki az elérhetőségünket, ugyanis a Nuaspir elköltözött. Az új cím: http://nuaspir.atw.hu/Minden jót! Vervun |
| | | Jose Vasquez Vergara Admin
Hozzászólások száma : 210 Join date : 2010. Jan. 20.
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Szomb. 20 Feb. 2010, 12:24 pm | |
| - Vervun írta:
- Üdvözletem!
Korábban kötött társoldalságunk kapcsán kérném, hogy cseréljétek ki az elérhetőségünket, ugyanis a Nuaspir elköltözött. Az új cím:
http://nuaspir.atw.hu/
Minden jót!
Vervun Megtörtént elméletben minden kódban ki lett cserélve - Jose Vasquez Vergara írta:
Fórum alapú szerepjáték, mely egy olyan alternatív jövőt tár elénk ami nincs is olyan messze, de mégis, talán sosem fog megvalósulni. Lehetőség nyílik számos mesélésre, és egyedi játékra, és a misztikumban sem lesz hiány. Szívesen látunk mindenkit! Nuaspir CityLink: http://nuaspir.atw.hu/ Ha mégis valami probléma lenne nyugodtan jelezzétek
| |
| | | Valentina Warwick Konzolcowboy
Hozzászólások száma : 77 Join date : 2010. Jan. 29. Age : 34 Tartózkodási hely : Metaverzum
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Vas. 21 Feb. 2010, 8:45 pm | |
| Én is kérdezek! Harcművészetekből csak az választható, ami a szabálykönyvben is van? Nem színesíthetjük a kínálatot? Mert fáj a szívem, hogy nincs benn az orosz harcművészet, a szisztyéma. Systema, a kegyetlen orosz harci technikák tárháza
A stílus elemei alkotják a félelmetes orosz kommandó, a Specnaz küzdelmi alappilléreit. Ami az izraelieknek a krav-maga, az az oroszoknak a systema. A stílust évszázados fejlődése után Sztálin testőrei foglalták rendszerbe, ennek ellenére az ortodox katolicizmus hatja át minden pillanatban. A stílust a letisztult, ultrapraktikus és kegyetlenül hatásos technikák jellemzik.A systema-t, az orosz küzdő stílust a magasfokú alkalmazkodásra tervezték.Praktikus mozdulatai, brutális edzései és a megingathatatlan fegyelmet tanító kiképzései nem véletlenül alkotják a félelmetes orosz kommandó, a Specnaz alappilléreit. Az edzéseken katák helyett sparring van, amely a hat fontos testrészre (könyök, nyak, térd, derék, boka és váll) fókuszál a vitális pontok támadásával, a közelharccal és a kézifegyverek alkalmazásával. A stílus nevének jelentése "rendszer", de sokat mond a másik közismert megnevezés is: "Ismerd meg önmagad!".
A systema gyökerei a X. századig nyúlnak vissza, amikoris a szláv harcos törzsek harcmodorát rettegte a keleti és északi vidék. Az évszázadok során a kézitusa és a birkózó technikák számos harcban bizonyítottak.A stílus - keménysége ellenére - nem törekszik az ellenfél megsemmisítésére, hanem azt minél kevesebb sérüléssel igyekszik semlegesíteni.
A stílusban fontos szerepet kap a földharc, amely a dobásokat, ütéseket, rúgásokat, feszítéseket rövid és nagyon dinamikus mozdulatokkal indítja. Természetesen ehhez rendkívüli lazaság és erő kell. A fizikai és mentális edzés a teljesítőképesség határára viszi el gyakorlóit, így önmagukat is "nagy mélységben" ismerik meg a katonákA stílusban a gyalogsági közelharc fegyverek alkalmazását és az ellenük való védekezést is elsajátítják a tanulók, így halálos hatékonysággal forgatják a kést, a gyalogsági ásót, a bajonettet és a pisztolyt is.
A stílus nem alkalmaz formagyakorlatokat és övfokozatokat.
Videó: http://budomagazin.hu/mediaplayer.php?mdazon=105Persze, nem akarok gyilkológép lenni, csak egy piti kisebb szinten szeretném magamat megvédeni az utcán, orosz leány lévén
Saját "szisztyémám" – bár a klasszikus szisztyémából merít – inkább az ügyességre, a különféle helyzetekre való gyors és adekvát reagálásra, a fizikai és szellemi összhangban történő tökéletes műveletekre és a járulékos eljárások ismeretére helyezné a hangsúlyt. (Gibson után szabadon, Tito rulz!) Ha megengedhető lenne, ennek függvényében alakítanám karakterpontjaimat
| |
| | | Cyber Zombie Csapos
Hozzászólások száma : 188 Join date : 2010. Jan. 20. Age : 48 Tartózkodási hely : Cyber Pokol kapujában Üzenőláda :
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Vas. 21 Feb. 2010, 9:24 pm | |
| - Valentina Warwick írta:
- Én is kérdezek! Harcművészetekből csak az választható, ami a szabálykönyvben is van? Nem színesíthetjük a kínálatot? Mert fáj a szívem, hogy nincs benn az orosz harcművészet, a szisztyéma.
Systema, a kegyetlen orosz harci technikák tárháza
A stílus elemei alkotják a félelmetes orosz kommandó, a Specnaz küzdelmi alappilléreit. Ami az izraelieknek a krav-maga, az az oroszoknak a systema. A stílust évszázados fejlődése után Sztálin testőrei foglalták rendszerbe, ennek ellenére az ortodox katolicizmus hatja át minden pillanatban. A stílust a letisztult, ultrapraktikus és kegyetlenül hatásos technikák jellemzik.A systema-t, az orosz küzdő stílust a magasfokú alkalmazkodásra tervezték.Praktikus mozdulatai, brutális edzései és a megingathatatlan fegyelmet tanító kiképzései nem véletlenül alkotják a félelmetes orosz kommandó, a Specnaz alappilléreit. Az edzéseken katák helyett sparring van, amely a hat fontos testrészre (könyök, nyak, térd, derék, boka és váll) fókuszál a vitális pontok támadásával, a közelharccal és a kézifegyverek alkalmazásával. A stílus nevének jelentése "rendszer", de sokat mond a másik közismert megnevezés is: "Ismerd meg önmagad!".
A systema gyökerei a X. századig nyúlnak vissza, amikoris a szláv harcos törzsek harcmodorát rettegte a keleti és északi vidék. Az évszázadok során a kézitusa és a birkózó technikák számos harcban bizonyítottak.A stílus - keménysége ellenére - nem törekszik az ellenfél megsemmisítésére, hanem azt minél kevesebb sérüléssel igyekszik semlegesíteni.
A stílusban fontos szerepet kap a földharc, amely a dobásokat, ütéseket, rúgásokat, feszítéseket rövid és nagyon dinamikus mozdulatokkal indítja. Természetesen ehhez rendkívüli lazaság és erő kell. A fizikai és mentális edzés a teljesítőképesség határára viszi el gyakorlóit, így önmagukat is "nagy mélységben" ismerik meg a katonákA stílusban a gyalogsági közelharc fegyverek alkalmazását és az ellenük való védekezést is elsajátítják a tanulók, így halálos hatékonysággal forgatják a kést, a gyalogsági ásót, a bajonettet és a pisztolyt is.
A stílus nem alkalmaz formagyakorlatokat és övfokozatokat.
Videó: http://budomagazin.hu/mediaplayer.php?mdazon=105
Persze, nem akarok gyilkológép lenni, csak egy piti kisebb szinten szeretném magamat megvédeni az utcán, orosz leány lévén
Saját "szisztyémám" – bár a klasszikus szisztyémából merít – inkább az ügyességre, a különféle helyzetekre való gyors és adekvát reagálásra, a fizikai és szellemi összhangban történő tökéletes műveletekre és a járulékos eljárások ismeretére helyezné a hangsúlyt. (Gibson után szabadon, Tito rulz!) Ha megengedhető lenne, ennek függvényében alakítanám karakterpontjaimat
Virtuális Jégcsákány
Kezdjük az elején természetesen lehet a taglaltakon kívül egyéb harcművészeteket bevezetni. A másik igenis taglal orosz HARCMŰVÉSZETET a CP2020 Alapkönyv úgy hívják kiberkar és kiberláb benne az orosz csodával HIDROALIKUS FALTÖRŐ KOS
A viccet félre téve egy a játékba bevezetendő harcművészet kapcsán meg kell határozni a KULCSTÁMADÁSAIT és hogy mire mennyi bónuszt ad azaz mennyire kiemelkedő a stílus bizonyos támadásokban. Miután megvannak a KULCSTÁMADÁSOK és azok bónuszai a adott pluszok függvényében tanulási szorzóval kell ellátni a harcművészeti ágat. A játékban a Thai Box az egyik leghalálosabb értsd legtöbb pluszt adó a durva támadásokra stílus ezért a tanulási módosítója 4 Azért ügyelni kell hogy +3-nál többet nem nagyon ad egyetlen stílus sem előfordul egy-egy +4 de ezekben az adott stílusok legendásan kiemelkedőek.
Támpontok CP2020 Alapkönyv Harcművészetek 50-51 oldal és Péntek Esti véres Testek fejezet 100 oldal Táblázata.
A hozzászólást Cyber Zombie összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. 28 Feb. 2010, 12:38 am-kor. | |
| | | Valentina Warwick Konzolcowboy
Hozzászólások száma : 77 Join date : 2010. Jan. 29. Age : 34 Tartózkodási hely : Metaverzum
| | | | Cyber Zombie Csapos
Hozzászólások száma : 188 Join date : 2010. Jan. 20. Age : 48 Tartózkodási hely : Cyber Pokol kapujában Üzenőláda :
| | | | Joe Steelerman Szóló
Hozzászólások száma : 4 Join date : 2010. Feb. 25. Karakterlap : Joe Steelerman
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Csüt. 25 Feb. 2010, 11:07 pm | |
| Üdv!
Jelentkeznék a játékba, ismerem a cyberpunk 2020-at (szabálykönyvem is van). Nyitottam a karakter alkotáshoz topikot, mi további teendő? | |
| | | Cyber Zombie Csapos
Hozzászólások száma : 188 Join date : 2010. Jan. 20. Age : 48 Tartózkodási hely : Cyber Pokol kapujában Üzenőláda :
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Csüt. 25 Feb. 2010, 11:48 pm | |
| - Joe Steelerman írta:
- Üdv!
Jelentkeznék a játékba, ismerem a cyberpunk 2020-at (szabálykönyvem is van). Nyitottam a karakter alkotáshoz topikot, mi további teendő? Ave
Először is üdv az oldalon. Nos nem árulok zsákba macskát a Család című mesémet már elindítottam, ellenben a napokban privát vonalon Griewer Caine Rutherford jelezte, hogy valószínűleg nem fog mesélni szóval per pillanat Mesélő hiányban szenvedünk (persze tárgyalásokat folytathatunk) , talán még Faustot lehetne mozgósítani ha nem lenne lusta dög...
Nos megnéztem a nagyon helyesen megnyitott Karakter Topicodat. - A karkter kicsit túlkoros (32 év max) persze ez is lehet alku tárgya az előtörténet fényében. - További segítségre bővebben itt lelhetsz: https://cyberpunk.hungarianforum.net/a-vilag-f7/karakteralkotas-lepesrl-lepesre-t12.htm - A 16-32 év közötti eseményeket az oldal adminisztrátorai generálják neked és megküldik beépítésre az előtörténetedbe.
Elosztható Pontok
- Képességekre: 65 Pont - Karriere Képzettségekre: 40 Pont - Felvehető Képzettségekre (Egyéb Képzettségekre) : Intelligencia+Reflex értékű Pont
*Megjegyzés a Felvehető Képzettségekre kapott pontmennyiség nem fordítható Karrier Képzettségekre vagy azok további tuningolására.
Képességek A Cyberpunk karakterenek kilenc Statisztikája van – olyan értékek, amelyek a karakter veleszületett képességeit jellemzik. Ezek a Képességek kettőtől (2) tízig (10) terjedhetnek (az egyes (1) érték nyomorék) , kettő a lehetséges legrosszabb, tíz a létező legjobb, az átlag öt-hat (5-6) körül mozog. Oszd szét a kapott pontokat (65 pont) mind a kilenc Képességed között, aszerint csoportosítva őket, ami szerinted legjobban leírja a karaktered természetes tulajdonságait. Indulásnál egyik statisztika sem lehet négynél (4) kevesebb vagy tíznél (10) több.
*Megjegyzés a induló (természetes) Képességedet a cyberwaerek majd még befolyásolhatják.
A kilenc Képesség (Bővebb leírást lásd a Képességek, Képzettségek topicban vagy a CP2020 Alapkönyv 26-29 old. )
*Oszd el a 40 pontot a Karrier Képzettségeid között. A Különleges Képességed szintje fogja meghatározni az induló vagyonodat. Mindenki két (2) hónapi fizetésével indul alapból erre még jöhetnek extra pénzek (Nagy Problémák, Nagy Nyereségek) .
Nézd meg mennyi pénzed* van (Alapkönyv 58 oldal) vagy kérdezz rá. Ha akarsz építess be magadnak Cybercuccokat (cyberweare, bioweare Alapkönyv 72-93 oldal) . Fésüld át még egyszer az előtörténetedet, valamint vásárolj felszerelést (Alapkönyv 47-57 oldal) .*Megjegyzés a „Add el magad egy cégnek” +10.000Eb értékű pénzösszeget nyújtó opció jelenleg nem választható. Kezdetnek inkább Cyberpunkokat szeretnénk látni és nem „Terminátorokat”Első körben ennyit tudok neked így este írni, természetesen további kérdéseidre, ha tudok és van időm készségesen válaszolok. | |
| | | Cyber Zombie Csapos
Hozzászólások száma : 188 Join date : 2010. Jan. 20. Age : 48 Tartózkodási hely : Cyber Pokol kapujában Üzenőláda :
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Pént. 26 Feb. 2010, 2:17 pm | |
| | |
| | | Joe Steelerman Szóló
Hozzászólások száma : 4 Join date : 2010. Feb. 25. Karakterlap : Joe Steelerman
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Szomb. 27 Feb. 2010, 2:24 am | |
| - Cyber Zombie írta:
- Sziasztok
Íme egy nagyon COOL kockadobó: COOL KOCKADOBÓ Ebben a fórum motorban is van kockadobó. Azt nem fogjuk használni? | |
| | | Cyber Zombie Csapos
Hozzászólások száma : 188 Join date : 2010. Jan. 20. Age : 48 Tartózkodási hely : Cyber Pokol kapujában Üzenőláda :
| | | | Gilbert Bécaud Olvasó
Hozzászólások száma : 2 Join date : 2010. Feb. 27.
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Vas. 28 Feb. 2010, 4:31 pm | |
| Nah, hamár úgyis harcművészetekről volt szó.
Az én karakterem a Savate nevű francia harcművészetet szeretné elsajátítani (szóló lesz a drága), úgyhogy ehhez kérnék további segítséget, vagy statisztikát, vagy hogyanfélét. Megnéztem a hivatalos és netes fan-savate kidolgozásokat, és meg kell mondjam, bizonyára olyan emberek írták, akik nem értenek hozzá. Nem fogom tápolni a savatét, csak puszta tényeket fogok leírni róla, ez alapján kérném elbírálásra, hogy játékbavihető-e, és ha igen, milyen pontértékekkel, keretekkel, ilyesmi.
A Savate (avagy franciabox) egy ütésekre és rugásokra kihegyezett sport. Ütéstechnikája egy az egyben megegyezik az angol box-al, minden mozdulat, kombináció, satöbbi onnan van. (egyenes ütések, horog, felütés, illetve ezek gyors egymásutánjai).
Rúgástechnikája egyéni. Nem erőből, inkább sebességből hajtja végre a rúgásokat. Minden rúgás a test alábbi négy tájára céloz:
Fej (főleg halánték) Mellkas és has (többnyire csak simán idecéloz, bár vannak kifejezetten solar plexusra és vesére célzó rúgások) Comb (belső, külső, illetve közvetlenül a térdkalács fölé egyenesrúgás esetén) Sípcsont (csak sípcsont, ritkán boka)
Ütések elleni védekezés: mint a boxban: blokkolás, elhajlás. Rúgások ellen kitérés, illetve ellenrúgás, a támadó láb megrúgása.
Amiért a Savate több mind néhán boxtechnika, és pár ügyes rúgás: A Savate a védelem megbontására törekszik, és hosszú ütés-rúgás kombinációkkal operál, amit a stílus sebességre való törekvése miatt nem is olyan hosszú dolog megcsinálni, ezért egy Savatét "Jól" (haladóan, esetleg mesterien) művelő ember néhány félrevezető ütés és rúgás után viszi be az igazi ütést. 5-6 mozdulatból álló sorozat esetén a hatodik, a befejező mozdulat mindenképpen erős, bár 6 mozdulat esetén azért nem egyetlen mozdulatba fektetk komolyabb erőt a használó.
Összefoglalva, amit játékrendszerileg el lehet mondani a Savatéról:
Támadások: ütések (egyenes, horog, és felütés), rúgások (egyenes rúgás, horogsúgás, ostorrúgás)
Védekezés: Blokk, Elhajlás, kitérés
Specialitás: Félrevezető, és védelmet megbontó támadások, illetve ezekből és erősebb, "valódi" ütésekből és rugásokból álló kombinációk (mert ha valaki valami ellen próbál védekezni, akkor egy másvalami ellen felkészületlen lesz, rést nyit neki. Nincs másképp ez a harcban se...)
Fegyverek: A franciaboxban gyakorta tanítják a diákokat a sétapálcás harcra, vagyis egyserűbb nyelven a botvívásra. | |
| | | Cyber Zombie Csapos
Hozzászólások száma : 188 Join date : 2010. Jan. 20. Age : 48 Tartózkodási hely : Cyber Pokol kapujában Üzenőláda :
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Vas. 28 Feb. 2010, 4:44 pm | |
| Hali
Gilbert a Savate létező harcművészeti ág a CP 2020-ban
A következő harci manőverekre ad pluszt (ez nem jelenti azt, hogy a többit nem képes végrehajtani a harcművész csak éppen nem kap rá plusszokat)
Savate (2) Rúgás +4, Blokkolás +1, Kitérés +1 (Ebből is látszik, hogy nincs szénné tápolva és a rúgást jelöli meg kiemelkedő erősségének)
További infók Alapkönyv 50-51 oldal valamint 100 oldal. | |
| | | Gilbert Bécaud Olvasó
Hozzászólások száma : 2 Join date : 2010. Feb. 27.
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Vas. 28 Feb. 2010, 4:50 pm | |
| Átvert a szabálykönyv A harcművészeti ágak leírásai közt nem volt, a statisztikákat meg közli... okés. Köszi, hogy felhívtad rá a figyelmem, nem vettem észre. | |
| | | Valentina Warwick Konzolcowboy
Hozzászólások száma : 77 Join date : 2010. Jan. 29. Age : 34 Tartózkodási hely : Metaverzum
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Szer. 03 Márc. 2010, 11:10 pm | |
| - Jose Vasquez Vergara írta:
Merengések
A napokban egy kicsit elmerengtem a jelenlegi internetes helyzeten a szerepjáték szempontjából. A mostani FFRPG oldal dömpingben lehet hogy sokakat elriaszt egy fórumon futó régi vágású szerepjáték. A kérdés az lenne vajon a Cyberpunk műfaj és „életérzés” népszerűsítéséért érdemes lenne-e létrehozni egy Freestyle szekciót a fórumon belül ahol az érdeklődők teljes szabadságukban FFRPG stílusban mesélővel vagy anélkül játszhatnának a Cyberpunk világban és közben esetleg megismerkedhetnének ha akarnak az Old Cool Cyberpunk RPG-vel.
A másik nagy kérdés, hogy esetleg a Cyberpunk mellet helyt akarunk e adni egy másik Sci-Fi műfajnak az akció-horror stílusból konkrétan az ALIENS 2216 – A Halál Kísértése RPG-re gondolok.
A véleményeket, észrevételeket és kritikákat a Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Topicba várjuk. Bár engem nem érdekel az Alien, szerintem páran elcsábulnának rá, és ha egy helyen futna a dolog, az talán pozitív hatással lenne a cyberpunk részlegre is. (A múltkor küldött,magyarok által kidolgozott Alien szerepjáték előtt le a kalappal, kár lenne veszni hagyni, szóval szorgalmazom.)
A mesélők nélküli játékkal szerintem az a baj, hogy túl sok klisés és elcsépelt jelenetet játszanak le általában a játékosok. Lehet azt mondják, hogy itt kibontakozhat a kreativitás, de szerintem egy mesélő izgalmasabb helyzeteket tud teremteni.Viszont, ha előre megterveznek egy sztorivonalat a játszó felek nagyvonalakban (mesélő nélkül), akkor élvezetesebb kijátszani, mint "összetalálkoztatni véletlen a karikat, aztán megismerkedünk, iszunk, plázázunk.", de szerintem ez annyira nem jellemző. Én azt szorgalmazom, hogy legyen sok mesélő, sok mese, egymásnak is mesélhetünk, abban sincs semmi rossz. Az igénytelen játékok szerintem ott gyökeredznek, hogy túl sok szabadságot hagynak, így kerekednek ki szexjelenetek, cukrászdába járó vámpírok, és még amit hoz a játékos a saját személyiségéből meg tapasztalatlanságából. Ha szerepjáték, akkor inkább sajátítsa el az ember a jó öreg alapokat, hiszen azok nem véletlenül lettek úgy megtervezve ahogy. Végülis nem szólok teljesen ellene, mesélő nélkül le lehet egymással játszani hangulatos kis jeleneteket is, csak ne legyenek túlnyomórészben a freestyle játékok és ne vesszenek el a mesélők útközben.De én csak az el-lightosodástól tartok. Ha ezeket viszont valahogy kordában lehetne tartani (a a korlátozni csúnya szó) nevelő célzattal, akkor lehet hogy többen fogadnák be a stílust és a játékot is. | |
| | | Cyber Zombie Csapos
Hozzászólások száma : 188 Join date : 2010. Jan. 20. Age : 48 Tartózkodási hely : Cyber Pokol kapujában Üzenőláda :
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Szer. 03 Márc. 2010, 11:21 pm | |
| - Valentina Warwick írta:
Bár engem nem érdekel az Alien, szerintem páran elcsábulnának rá, és ha egy helyen futna a dolog, az talán pozitív hatással lenne a cyberpunk részlegre is. (A múltkor küldött,magyarok által kidolgozott Alien szerepjáték előtt le a kalappal, kár lenne veszni hagyni, szóval szorgalmazom.) Hali
Természetesen a magyar lányok és fiúk által alkotott ALIENS-re gondoltunk tényleg kár lenne ha elveszne a történelem viharában. Más rajta vagyunk a Armegeddon 2092 - Mars Alapkönyv digitalizálásán is nincsen elfelejtve.
- Valentina Warwick írta:
A mesélők nélküli játékkal szerintem az a baj, hogy túl sok klisés és elcsépelt jelenetet játszanak le általában a játékosok. Lehet azt mondják, hogy itt kibontakozhat a kreativitás, de szerintem egy mesélő izgalmasabb helyzeteket tud teremteni.Viszont, ha előre megterveznek egy sztorivonalat a játszó felek nagyvonalakban (mesélő nélkül), akkor élvezetesebb kijátszani, mint "összetalálkoztatni véletlen a karikat, aztán megismerkedünk, iszunk, plázázunk.", de szerintem ez annyira nem jellemző. Én azt szorgalmazom, hogy legyen sok mesélő, sok mese, egymásnak is mesélhetünk, abban sincs semmi rossz. Az igénytelen játékok szerintem ott gyökeredznek, hogy túl sok szabadságot hagynak, így kerekednek ki szexjelenetek, cukrászdába járó vámpírok, és még amit hoz a játékos a saját személyiségéből meg tapasztalatlanságából. Ha szerepjáték, akkor inkább sajátítsa el az ember a jó öreg alapokat, hiszen azok nem véletlenül lettek úgy megtervezve ahogy. Végülis nem szólok teljesen ellene, mesélő nélkül le lehet egymással játszani hangulatos kis jeleneteket is, csak ne legyenek túlnyomórészben a freestyle játékok és ne vesszenek el a mesélők útközben.De én csak az el-lightosodástól tartok. Ha ezeket viszont valahogy kordában lehetne tartani (a a korlátozni csúnya szó) nevelő célzattal, akkor lehet hogy többen fogadnák be a stílust és a játékot is. Természetesen egyet értünk abban, hogy jó ha van mesélő még ha freestyle játékstílusban folyik is a játék hiszen az igazi izgalmakat és rejtélyeket Ő adagolja. A szabad-játékok csak rövid távon működőképesek amikor két JK-á egymás között interakciózik. Igen legyen sok mesélő. Ám lehet, hogy meg kell adni az esélyt a FFRPG rajongóknak, hogy megismerkedhessenek a cyberpunkkal hátha magával ragadja őket esetleg a mesélős játékok is elcsábíthatják és megtévelyedésre (jó értelemben) késztetik őket és talán felbukkan közülük néhány tehetséges történetszövő a mesélők új generációja. | |
| | | Cyber Zombie Csapos
Hozzászólások száma : 188 Join date : 2010. Jan. 20. Age : 48 Tartózkodási hely : Cyber Pokol kapujában Üzenőláda :
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Hétf. 22 Márc. 2010, 2:43 pm | |
| Ave
Továbbra is kérdés legyen ALIENS az oldalon vagy ne legyen (mert nincs rá igény... egyébként is csak akkor lesz ha valaki felvállalja a lelkiismeretes ügyintézést az én időmbe már nem fér bele) | |
| | | Valentina Warwick Konzolcowboy
Hozzászólások száma : 77 Join date : 2010. Jan. 29. Age : 34 Tartózkodási hely : Metaverzum
| | | | Cyber Zombie Csapos
Hozzászólások száma : 188 Join date : 2010. Jan. 20. Age : 48 Tartózkodási hely : Cyber Pokol kapujában Üzenőláda :
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Hétf. 22 Márc. 2010, 11:42 pm | |
| - Valentina Warwick írta:
- Cyber Zombie írta:
- Ave
Továbbra is kérdés legyen ALIENS az oldalon vagy ne legyen (mert nincs rá igény... egyébként is csak akkor lesz ha valaki felvállalja a lelkiismeretes ügyintézést az én időmbe már nem fér bele) Ez alatt milyen tevékenységeket kell érteni? Barbirambi nem igazán jártas az Alienben, de ami a "szakértelméből" kitelik, abban szívesen segít Ave
Most mit mondjak, gonosz leszek pedig köszönetet kéne mondjak. Olvasd el a fiúk lányok munkáját és itt nem a szabályokra gondolok hanem a háttérre és a világra, ha megmozdít benned valamit tudni fogod mit tegyél, de tényleg ennél több tanácsot nem tudok hirtelen adni. Jól jönnének hangulati anyagok / írások, kalandötletek, kalandhorgok a jövő mesélőinek és itt nem csak a csúnya idegenekre gondolok, hanem a megacégek manőverezéseire, háborúira valamint a gyarmati háborúk vonzataira vagy az éppen zajló gyarmati háborúk és fegyveres konfliktusok.
Tudom most megint a sunyiba kívántok mert azt mondom olvassatok, ám mivel nem vagyok sem művész sem író csak más művészek munkáján keresztül tudom bemutatni nektek mire gondolok megközelítőleg. | |
| | | Prime Bullet Zsaru
Hozzászólások száma : 71 Join date : 2010. Feb. 02. Age : 46 Tartózkodási hely : Beijing Karakterlap : Prime Bullet
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Kedd 23 Márc. 2010, 9:20 am | |
| | |
| | | Joe Steelerman Szóló
Hozzászólások száma : 4 Join date : 2010. Feb. 25. Karakterlap : Joe Steelerman
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Szer. 24 Márc. 2010, 1:19 pm | |
| - Jose Vasquez Vergara írta:
Merengések
A napokban egy kicsit elmerengtem a jelenlegi internetes helyzeten a szerepjáték szempontjából. A mostani FFRPG oldal dömpingben lehet hogy sokakat elriaszt egy fórumon futó régi vágású szerepjáték. A kérdés az lenne vajon a Cyberpunk műfaj és „életérzés” népszerűsítéséért érdemes lenne-e létrehozni egy Freestyle szekciót a fórumon belül ahol az érdeklődők teljes szabadságukban FFRPG stílusban mesélővel vagy anélkül játszhatnának a Cyberpunk világban és közben esetleg megismerkedhetnének ha akarnak az Old Cool Cyberpunk RPG-vel.
A másik nagy kérdés, hogy esetleg a Cyberpunk mellet helyt akarunk e adni egy másik Sci-Fi műfajnak az akció-horror stílusból konkrétan az ALIENS 2216 – A Halál Kísértése RPG-re gondolok.
A véleményeket, észrevételeket és kritikákat a Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Topicba várjuk. Elnézést hogy visszatérek erre a témára, de csak most olvastam. "Mesélő nélküli játék?" Nagyon régóta filózok én is ezen a témán. Én arra jutottam hogy fórumon, gördülékenyen, élvezetesen, főleg hosszabb kalandok mesélése nem megvalósítható, hol a mesélő hol a játékos nem ér rá, a játékosok jönnek-mennek, eltűnnek, a kalandok beragadnak, és aki kitartó az is feladja amikor például egy pár perces akció jelenet már hetek vagy hónapok óta húzódik. Erre megoldást mesélő nélküli játék jelenthetne valóban, de én nem arra gondolok hogy a karakterek majd el cseverésznek egymással, "plázáznak" (tetszik ez a kifejezés ) csinálják ami eszükbe jut, vagy éppen ők mesélnek maguknak. A mesélők adjanak meg egy alap szituációt, írják le a helyszínt, a szereplőket és utána a játékos folytassa, hozzon ki valamit belőle saját elképzelése szerint. Kalandok helyett rövid feladatok legyenek, leírva hogy mit kell végrehajtani és ezért mennyi tp, pénz a fizetség. Először egyszerű feladatokat kapjanak azonnal ahogy regisztráltak, mondván a karaktered él és szükségletei vannak, pénzt kell keresnie hogy életben maradjon, történnek vele dolgok akkor is ha esetleg ő nem játszik vele akkor is, ha pedig nem játszik, nem hajt végre feladatokat (munkákat) a karaktere 1-2 hónapon belül törlődjön. Én most amit nyitottam topikot (Steelerman és társa) pontosan erről szól, munkaközvetítő iroda ahol ha a játékos hajlandó beírni hogy bemegy már kapja is a munkát (de persze meglehet beszélni, személyre szabott melót is) egy rövid egyszerű feladat formájában. "Aliens?" Úgy tűnik valóban keveseket érdekel - sajnos - a cyberpunkoskodás érdemesebb lenne népszerűbb témát választani, de nem hinném hogy az Aliens 2216 az lenne, bár valamivel ismertebb a filmek miatt talán. Ezt nem tudom megítélni. Én egyébként a papíralapú szerepjátékok szabályainak adaptálását sem tartom jó ötletnek, pofon egyszerű, gyorsan működő szabályok kellenek amik "fórumspecifikusak". | |
| | | Jose Vasquez Vergara Admin
Hozzászólások száma : 210 Join date : 2010. Jan. 20.
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) Szer. 24 Márc. 2010, 4:33 pm | |
| - Joe Steelerman írta:
Elnézést hogy visszatérek erre a témára, de csak most olvastam.
"Mesélő nélküli játék?"
Nagyon régóta filózok én is ezen a témán. Én arra jutottam hogy fórumon, gördülékenyen, élvezetesen, főleg hosszabb kalandok mesélése nem megvalósítható, hol a mesélő hol a játékos nem ér rá, a játékosok jönnek-mennek, eltűnnek, a kalandok beragadnak, és aki kitartó az is feladja amikor például egy pár perces akció jelenet már hetek vagy hónapok óta húzódik. Erre megoldást mesélő nélküli játék jelenthetne valóban, de én nem arra gondolok hogy a karakterek majd el cseverésznek egymással, "plázáznak" (tetszik ez a kifejezés ) csinálják ami eszükbe jut, vagy éppen ők mesélnek maguknak. A mesélők adjanak meg egy alap szituációt, írják le a helyszínt, a szereplőket és utána a játékos folytassa, hozzon ki valamit belőle saját elképzelése szerint. Kalandok helyett rövid feladatok legyenek, leírva hogy mit kell végrehajtani és ezért mennyi tp, pénz a fizetség. Először egyszerű feladatokat kapjanak azonnal ahogy regisztráltak, mondván a karaktered él és szükségletei vannak, pénzt kell keresnie hogy életben maradjon, történnek vele dolgok akkor is ha esetleg ő nem játszik vele akkor is, ha pedig nem játszik, nem hajt végre feladatokat (munkákat) a karaktere 1-2 hónapon belül törlődjön. Én most amit nyitottam topikot (Steelerman és társa) pontosan erről szól, munkaközvetítő iroda ahol ha a játékos hajlandó beírni hogy bemegy már kapja is a munkát (de persze meglehet beszélni, személyre szabott melót is) egy rövid egyszerű feladat formájában.
"Aliens?"
Úgy tűnik valóban keveseket érdekel - sajnos - a cyberpunkoskodás érdemesebb lenne népszerűbb témát választani, de nem hinném hogy az Aliens 2216 az lenne, bár valamivel ismertebb a filmek miatt talán. Ezt nem tudom megítélni. Én egyébként a papíralapú szerepjátékok szabályainak adaptálását sem tartom jó ötletnek, pofon egyszerű, gyorsan működő szabályok kellenek amik "fórumspecifikusak". Üdv mindenkinek
Először is semmi probléma, hogy visszatértél a témára, hiszen azóta számottevő előrelépést nem tettünk az ügyben mondhatni csak lebegett, pont az ilyen megbeszélések színhelye ez a topic. Tapasztalatom az, hogy nem árt átbeszélni a dolgokat egy fórumon, hiszen egy kicsit mindenki másképp látja és igen is teret kell engedni a sokszínűségnek és el kell fogadni azt, hogy a másik másként látja a dolgot és engedni kell érvényesülni. A túl merev ragaszkodás egyfajta világképhez és játékstílushoz bukáshoz vezet (keserű tapasztalat, de meg kellet élni) .
Bár eddig sehová nem írtuk le ezért most ide leírom, az egyes Mesélők meseszálaiba nem fogunk beleszólni az oldalon a szálakon belül úgy alakítja a mikrovilágát és környezetét ahogy neki és játékosainak tetszik elvégre ez egy szórakozás és az a cél, hogy mindenki jól érezze magát, csak annyit szeretnénk kérni, hogy a Mesélő ha valami világrengető globális változást történést kíván mesélni a Játékosainak arról előre szóljon a Fórumfejlesztésben, hogy átbeszélhessük egy kicsit.
Joe sok mindennel egyet értek a postodban és van amivel nem, de ezen nem fogunk összeveszni és nem is várom el, hogy elfogadd az én véleményemet ettől fog sokszínűvé válni az oldal nálad úgy fognak menni a dolgok és a játékok nálam meg máshogy és el fogunk férni egymás mellet mindenféle számonkérés nélkül. Mint írtam célunk a sokszínűség a cyberpunkba sok minden belefér.
Kezdjük a végén „Aliens?”
Cyberpunk valóban nem a legnépszerűbb ám ez minket annyira nem zavar. Azon kevesek akik itt vannak érezzék jól magukat ezt szeretnénk nem többet nem keveset csak ennyit. Közben Aliens kérdésben is átértékelődtem és arra jutottam, hogy ha van ilyen Témaköre és Játéktere a fórumnak akkor bármilyen idősíkon játszhassanak a játékosok ahol nekik tetszik Predator I-től a Aliens 2216-ig vagy azon túl elvégre ez egy szórakozás. Valamint az Aliens szerintem stílusilag elég jól megférne a cyberpunk mellet. Hangsúlyozom szerintem. - Joe Steelerman írta:
- Én egyébként a papíralapú szerepjátékok szabályainak adaptálását sem tartom jó ötletnek, pofon egyszerű, gyorsan működő szabályok kellenek amik "fórumspecifikusak".
Első rész játékosa és mesélője válogatja nekem például két éve fut egy oWoD krónika papír alapú szabályokkal és 8 játékossal mondhatni zökkenőmentesen, természetesen egy kicsit nagyobb szabadságuk van a JK-nak mint asztal mellet de ez a fórumos játékok sajátja. Amúgy pedig ha van igény Aliens-ra akkor majd a Játékosok és Mesélők eldöntik milyen rendszerben és stílusban szeretnének játszani. Második rész én még nem találkoztam gyorsan működő fórumspecifikus pofonegyszerű szabályokkal ez nem jelenti azt, hogy nincsenek csak én még nem láttam ilyet. Amúgy szerintem a Cyberpunk 2020 a maga nemében a legegyszerűbb szabályrendszerrel rendelkező „ős” RPG mondhatni Kőegyszerű a drága
"Mesélő nélküli játék?"
Mondhatni teljesen egyet értek mind veled mind Valentina-val ám a népszerűsítés érdekében merengtem azon, hogy csináljunk e egy Freestyle (FFRPG) szekciót ahol úgymond kidolgozott karakterek nélkül vagy mesélővel vagy mesélő nélkül játszhatnak a Játékosok cyberpunk hangulatban és stílusban ez a FFRPG Cyberpunk elkülönülne a mostani FRPG Cyberpunk Játéktértől ugyan úgy ahogy a Aliens (FFRPG vagy FRPG) is teljesen külön játékteret kapna. - Joe Steelerman írta:
Nagyon régóta filózok én is ezen a témán. Én arra jutottam hogy fórumon, gördülékenyen, élvezetesen, főleg hosszabb kalandok mesélése nem megvalósítható, hol a mesélő hol a játékos nem ér rá, a játékosok jönnek-mennek, eltűnnek, a kalandok beragadnak, és aki kitartó az is feladja amikor például egy pár perces akció jelenet már hetek vagy hónapok óta húzódik. Ez is egy igazság ám vannak kivételek, valójában mindig az aktuális Mesélőnek kell eldöntenie mibe mer belevágni a jelentkező karakterekkel, de igen a hosszú mesék általában behalnak. A én gyakorlatom az, hogy türelmi idő után az elmaradókat kirakom a meséből és mesélek tovább a kitartóaknak ennyit megérdemelnek a kitartásukért, vagy ha nagyon nem nélkülözhető a eltünedező JK akkor NJK-t csinálok belőle. - Joe Steelerman írta:
A mesélők adjanak meg egy alap szituációt, írják le a helyszínt, a szereplőket és utána a játékos folytassa, hozzon ki valamit belőle saját elképzelése szerint. Kalandok helyett rövid feladatok legyenek, leírva hogy mit kell végrehajtani és ezért mennyi tp, pénz a fizetség. Először egyszerű feladatokat kapjanak azonnal ahogy regisztráltak, mondván a karaktered él és szükségletei vannak, pénzt kell keresnie hogy életben maradjon, történnek vele dolgok akkor is ha esetleg ő nem játszik vele akkor is, ha pedig nem játszik, nem hajt végre feladatokat (munkákat) a karaktere 1-2 hónapon belül törlődjön. Én most amit nyitottam topikot (Steelerman és társa) pontosan erről szól, munkaközvetítő iroda ahol ha a játékos hajlandó beírni hogy bemegy már kapja is a munkát (de persze meglehet beszélni, személyre szabott melót is) egy rövid egyszerű feladat formájában. Teljesen jó meglátás és örülnék is neki ha a szárnyaid alá vennéd az ilyen „egylövetű” „helyzetmeséket” természetesen csak ha vállalod, kellenek ilyen játékok is, hogy az ismerkedők és az újak is belerázódjanak a hangulatba és a játékba is. A másik jó a Steeleman és társa ám saját gondolataiddal élve majd akár a fórumon belül egy hírdető tábla topicban megírhatnád az aktuális munka, vagy helyzet lehetőségeket amiket hajlandó vagy lemesélni.
A végére de nem utolsó sorban, ha valaki akinek karaktere van ám nem játszik hónapokig azt nem fogjuk törölni csak átrakjuk Olvasó státuszba ezzel is érzékeltetve Inaktivitását, azért a visszatérés lehetőségét mindenkinek szeretnénk meghagyni-megadni elvégre ez nem egy véresen komoly valami. Természetesen ha mese közben szó nélkül szívódott fel akkor valószínűleg nehezen fog Mesélőt találni aki hajlandó mesélni neki de ez már legyen az illető baja. Ha bárkinek igénye van rá csinálhatunk a későbbiekben egy „Feketelistát” a notórikus eltünedezőkről.
És ígérem ez a legvége, esetleg ha valaki kitalálja, hogy Ő a Ghost In The Shell világán és stílusában szeretne cyberpunkot játszani azt is támogatni fogjuk, természetesen külön Játéktérrel a többi mellet, szerintünk minden megfér az oldalon ami cyberpunk vagy közel áll hozzá a lényeg a kikapcsolódás és a jó hangulat.
„Röviden” ennyi lett volna a véleményem ami természetesen nem szentírás csak egy vélemény, lehet támadni, vagy hozzáfűzni gondolatokat érveket.
További minden jót mindenkinek. | |
| | | Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) | |
| |
| | | | Kérdések, kritikák (Kérdezz s mi felelünk, vagy kritizálj) | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |
|